CRM dla centrum medycznego_
Centrum Medyczne Damiana
utrzymaniowo-rozwojową)
Z czym się zmierzyliśmy_
Centrum Medyczne Damiana od ponad 20 lat oferuje pacjentom prywatną i refundowaną (NFZ) opiekę medyczną Posiada własne placówki medyczne w Warszawie i Piasecznie, w tym także szpital. Współpracuje z ponad 200 przychodniami i prowadzi Centrum Zdrowia Psychicznego MindHealth na terenie całej Polski. Z roku na rok odnotowuje wzrost zarejestrowanych pacjentów.
usprawnić, uporządkować i uczynić bardziej przyjazną, sieć medyczna
postanowiła przeprowadzić digitalizację procesów oraz wdrożyć kompleksowy
system do zarządzania reklamacjami z aktualnymi i potencjalnymi pacjentami.
Nasze zadania:
-
Dokonać integracji systemów - połączyć wiele odrębnych aplikacji, postawionych na różnych technologiach w spójny, wydajny system z dobrze synchronizowanym przepływem danych.
-
Przeprowadzić automatyzację i digitalizację procesów, aby odejść od takich rozwiązań jak papierowy obieg dokumentów.
-
Wdrożyć kompleksowy system sprzedażowy, który będzie umożliwiał m.in. analizę kontaktów z potencjalnymi pacjentami oraz tworzenie ukierunkowanych i spersonalizowanych ofert opieki medycznej.
CRM Centrum Medycznego Damiana:
-
Posiada rozbudowany system zarządzania zadaniami, który uwzględnia firmową hierarchię, posiada funkcję nadawania statusu zadaniom ("to do", "in progress" itd.), pozwala na monitoring, priorytetyzację zadań itp.
-
Umożliwia obsługę potencjalnych pacjentów, do których kontakt pozyskany został z różnych źródeł marketingowych (formularze, reklamy na Facebooku itp.) oraz obsługę kontrahentów B2B.
-
Posiada moduł "ofertowanie sprzedaży", stworzony z myślą o dziale marketingu, w którym można tworzyć dedykowane oferty usług medycznych dla pacjentów.
-
Ma wbudowany system obsługi skrzynki pocztowej, który wyłapuje spam i sortuje przychodzące e-maile na np. faktury, reklamacje, zapytania itd. Pozwala też zsynchronizować wiadomość z odpowiednim procesem lub osobą oraz umożliwia prowadzenie korespondencji z pacjentem.
-
Ma integralne rozwiązanie do wysyłania powiadomień o wizytach (potwierdzania wizyt; wysyłanie przypomnień z informacjami, w jaki sposób przygotować się do badania).
-
Uwzględnia ścisłą współpracę CM Damiana ze spółką Medicover, dzięki czemu Medicover ma dostęp do kompatybilnych funkcjonalności systemu CM Damiana.
CRM Centrum Medycznego Damiana:
-
Autoryzacja i digitalizacja procesów administracyjnych i sprzedażowych
-
Usprawnienie i zautomatyzowanie obsługi pacjentów
-
Przyspieszenie pracy recepcji i call center
-
Dostęp do informacji i możliwość szybkiego przetwarzania danych, generowanie raportów sprzedażowych, wynikowych, ewaluacyjnych
-
Sprawniejsza, łatwiejsza komunikacja między placówkami
-
Możliwość analizy procesów: obsługi pacjentów i sprzedaży
Podmioty obsługiwane - ponad 50 placówek medycznych
Czynni użytkownicy - ponad 500*.
Potencjalni pacjenci do obsługi sprzedażowej - 80 000*
Liczba przetworzonych e-maili - ponad 30 000*
Zadania związane z różnymi procesami w trakcie
opracowywania i wdrażania - 150 000*
*Stan na czerwiec 2023 roku
Przeprowadziliśmy warsztaty i analizę biznesową klienta, aby dobrze określić zakres wymagań i potrzeb.
Przeprowadziliśmy też serię szkoleń dla przyszłych użytkowników systemu, od których otrzymaliśmy wiele cennych informacji i wskazówek, co należy zabezpieczyć w systemie.
Podczas szkoleń i cząstkowych odbiorów na bieżąco weryfikowaliśmy potrzeby użytkowników.
Pracowaliśmy w oparciu o metodykę zwinną. System nie był rozwijany sztywno, tylko ewoluował i zmieniał się, aby spełnić wymagania procesowe osób, które miały na nim pracować.
- Projekt CRM nie był naszym pierwszym dla Centrum Medycznego Damiana. Wcześniej wdrożyliśmy CMS dla strony internetowej oraz pracowaliśmy nad wdrożeniem telemedycyny, która sprawdziła się bardzo w czasie pandemii COVID-19.
- Szybkie efekty i korzyści biznesowe z wdrożenia CRM sprawiły, że klient podjął decyzję, by dostarczony w ciągu 15 miesięcy system nadal rozwijać i objąć umową utrzymaniową.