Medicover banner
 
 
 
 
Centrun Nedtczne Damiana logo
Wielofunkcyjny
CRM
dla centrum medycznego_
Centrum Medyczne Damiana to prężnie rozwijająca się sieć medyczna, w której przeprowadzaliśmy informatyczną rewolucję, automatyzując i digitalizując procesy. Zintegrowaliśmy też aplikacje i funkcjonalności w jeden wydajny, skalowalny system. Dostarczony i utrzymywany CRM usprawnia przetwarzanie danych, co przekłada się na lepszą i wydajniejszą obsługę pacjentów, a w tym samym na konkurencyjność firmy.
Zespół
Front
end
3x
Back
end
6x
Software
Architect
2x
Sektor / klient
opieka zdrowotna /
Centrum Medyczne Damiana
Usługi
V.Api, Microsoft .NET
Czas trwania
od lutego 2022 r. do czerwca 2023 r. (następnie objęty umową
utrzymaniowo-rozwojową)
Wykorzystane technologie
.NET Core
.NET Core
MSSQL
MSSQL
Vue.js
Vue.js
Mongodb
MongoDB
Kafka
Kafka
ms_graph
MS Graph

Z czym się zmierzyliśmy_

Centrum Medyczne Damiana od ponad 20 lat oferuje pacjentom prywatną i refundowaną (NFZ) opiekę medyczną Posiada własne placówki medyczne w Warszawie i Piasecznie, w tym także szpital. Współpracuje z ponad 200 przychodniami i prowadzi Centrum Zdrowia Psychicznego MindHealth na terenie całej Polski. Z roku na rok odnotowuje wzrost zarejestrowanych pacjentów.

Newralgicznym punktem działalności CM Damiana jest obsługa pacjenta. Aby ją
usprawnić, uporządkować i uczynić bardziej przyjazną, sieć medyczna
postanowiła przeprowadzić digitalizację procesów oraz wdrożyć kompleksowy
system do zarządzania reklamacjami z aktualnymi i potencjalnymi pacjentami.

Nasze zadania:

  • Dokonać integracji systemów - połączyć wiele odrębnych aplikacji, postawionych na różnych technologiach w spójny, wydajny system z dobrze synchronizowanym przepływem danych.
  • Przeprowadzić automatyzację i digitalizację procesów, aby odejść od takich rozwiązań jak papierowy obieg dokumentów.
  • Wdrożyć kompleksowy system sprzedażowy, który będzie umożliwiał m.in. analizę kontaktów z potencjalnymi pacjentami oraz tworzenie ukierunkowanych i spersonalizowanych ofert opieki medycznej.
 
Co dostarczyliśmy_
Wielofunkcyjny i scalowalny CRM, który scala i synchronizuje informacje o pacjentach - tych obecnych i tych potencjalnych.

CRM Centrum Medycznego Damiana:

  • Posiada rozbudowany system zarządzania zadaniami, który uwzględnia firmową hierarchię, posiada funkcję nadawania statusu zadaniom ("to do", "in progress" itd.), pozwala na monitoring, priorytetyzację zadań itp.
  • Umożliwia obsługę potencjalnych pacjentów, do których kontakt pozyskany został z różnych źródeł marketingowych (formularze, reklamy na Facebooku itp.) oraz obsługę kontrahentów B2B.
  • Posiada moduł "ofertowanie sprzedaży", stworzony z myślą o dziale marketingu, w którym można tworzyć dedykowane oferty usług medycznych dla pacjentów.
  • Ma wbudowany system obsługi skrzynki pocztowej, który wyłapuje spam i sortuje przychodzące e-maile na np. faktury, reklamacje, zapytania itd. Pozwala też zsynchronizować wiadomość z odpowiednim procesem lub osobą oraz umożliwia prowadzenie korespondencji z pacjentem.
  • Ma integralne rozwiązanie do wysyłania powiadomień o wizytach (potwierdzania wizyt; wysyłanie przypomnień z informacjami, w jaki sposób przygotować się do badania).
  • Uwzględnia ścisłą współpracę CM Damiana ze spółką Medicover, dzięki czemu Medicover ma dostęp do kompatybilnych funkcjonalności systemu CM Damiana.

CRM Centrum Medycznego Damiana:

  • Autoryzacja i digitalizacja procesów administracyjnych i sprzedażowych
  • Usprawnienie i zautomatyzowanie obsługi pacjentów
  • Przyspieszenie pracy recepcji i call center
  • Dostęp do informacji i możliwość szybkiego przetwarzania danych, generowanie raportów sprzedażowych, wynikowych, ewaluacyjnych
  • Sprawniejsza, łatwiejsza komunikacja między placówkami
  • Możliwość analizy procesów: obsługi pacjentów i sprzedaży
Słowa CM Damiana_
„Początkowo planowaliśmy, iż w krótkim czasie zrealizujemy wspólnie pewien zakres i na tym poprzestaniemy. Jednak automatyzacja i digitalizacja dają na tyle duży zwrot z inwestycji, że chcemy dalej iść w tym kierunku. Zaskoczyło nas, jak z każdą kolejną funkcją system CRM ułatwia nam pracę, podnosi jakość obsługi pacjentów i przekłada się na zysk. Rozbudową i utrzymaniem będzie nadal zajmował software house Veloce, ponieważ szybko dostarcza rozwiązania i szybko je modyfikuje”
– Centrum Medyczne Damiana
System w liczbach

Podmioty obsługiwane - ponad 50 placówek medycznych

Czynni użytkownicy - ponad 500*.

Potencjalni pacjenci do obsługi sprzedażowej - 80 000*

Liczba przetworzonych e-maili - ponad 30 000*

Zadania związane z różnymi procesami w trakcie
opracowywania i wdrażania - 150 000*

*Stan na czerwiec 2023 roku

 
Jak pracowaliśmy_
 
 

Przeprowadziliśmy warsztaty i analizę biznesową klienta, aby dobrze określić zakres wymagań i potrzeb.

 
 

Przeprowadziliśmy też serię szkoleń dla przyszłych użytkowników systemu, od których otrzymaliśmy wiele cennych informacji i wskazówek, co należy zabezpieczyć w systemie.

 
 

Podczas szkoleń i cząstkowych odbiorów na bieżąco weryfikowaliśmy potrzeby użytkowników.

 
 

Pracowaliśmy w oparciu o metodykę zwinną. System nie był rozwijany sztywno, tylko ewoluował i zmieniał się, aby spełnić wymagania procesowe osób, które miały na nim pracować.

 
  • Projekt CRM nie był naszym pierwszym dla Centrum Medycznego Damiana. Wcześniej wdrożyliśmy CMS dla strony internetowej oraz pracowaliśmy nad wdrożeniem telemedycyny, która sprawdziła się bardzo w czasie pandemii COVID-19.
  • Szybkie efekty i korzyści biznesowe z wdrożenia CRM sprawiły, że klient podjął decyzję, by dostarczony w ciągu 15 miesięcy system nadal rozwijać i objąć umową utrzymaniową.